-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)
-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:45161 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:320

چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
امامان معصوم((عليهم السلام)) بعد از رحلت پيامبر اسلام((صلي الله عليه وآله)) در شرايطي قرار گرفتند كه زمينه حاكميّت آنان از بين برده رفته بود و پيروان آنان در اقليّت و دشمنانشان زياد بودند و اكثر مردم، محكوم شرايط موجود بوده و در صدد تغيير شرايط موجود به نفع ائمّه((عليهم السلام)) نبودند. به همين جهت هر قيامي مانند قيام زيد بن علي و... با شكست مواجه مي شد. و ريشه اين نابساماني به دست همان منافقيني بود كه بعد از رحلت حضرت رسول، نقاب دينداري به چهره زدند. و مخالفتي را كه در زمان رسول((صلي الله عليه وآله))آشكار نمي كردند، ظاهر ساختند. همان گونه كه قرآن به ما تعليم مي دهد، با شروع رسالت هر پيامبري، افراد مخالفي پيدا مي شدند كه در مقابل دعوت خداوند، ايستادگي مي كردند. با مطالعه سرگذشت انبياء((عليهما السلام)) در قرآن و روايات درمي يابيم كه هيچ پيامبري بدون مزاحمت و جريان مخالف، رسالت الهي را انجام نداده است و بسياري از اين انبياي الهي جان خود را در راه ابلاغ رسالت از دست دادند. ولي در هر صورت چون شروع رسالت الهي با افرادي مؤمن و فداكار تأييد مي گردد و خصوصاً در ميان پيامبران اولوالعزم امّتي شكل مي گيرد; جريانات مخالف كه موفق به نابودي خود دين نمي شدند، بعد از رحلت انبيا مسير را منحرف كرده و از صراط مستقيم فاصله مي گرفتند. و اين سنّت در تاريخ بوده است. و شريعت پيامبر اكرم((صلي الله عليه وآله)) نيز از اين سنّت در تاريخ استثنا نبوده است.
خداوند در قرآن به پيامبر هشدار مي دهد كه شما با سه گروه مخالف، سخت درگير

ـ2ـ
هستيد:
اوّل: مشركين كه عموماً در مكّه بودند.
دوم: يهوديان اطراف مدينه.
سوم: منافقين.
كه منافقين در ظاهر اسلام آورده بودند ولي در باطن اعتقادي به رسول اكرم((صلي الله عليه وآله))نداشتند هم ايشان بودند كه به اسلام ضربه زدند. آنها در زمان رسول اكرم((صلي الله عليه وآله))به صورت آشكارا قدرت ضربه زدن نداشتند. امّا بعد از رحلت پيامبر اكرم((صلي الله عليه وآله)) مسير حقيقت را منحرف كرده و دين را بازيچه قدرت هاي بعدي كه توسط همين ها بر سركار آمده بودند، كردند. براي همين حضرت علي((عليه السلام))براي اينكه اصل اسلام حفظ شود، سكوت كردند. اصولا تمام تلاش ائمّه((عليهما السلام))براي حفظ دين و قرآن و تعاليم پيامبر بوده است. هم چنان كه در اين امر موفق بوده و اسلام ناب و راستين به بركت تلاش ها و مجاهدت هاي ائمه((عليهما السلام))، در طول تاريخ و تا زمان حاضر، حفظ گرديده است.

( بخش پاسخ به سؤالات )


ـ3ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.